Njemačka 2015.

Iskustvo sa studentske razmjene u Njemačkoj – 2015.

Od prvoga dana od kada sam upisala medicinu i upoznala se s radom udruge Cromsic, moja je želja bila otići na razmjenu i ni manje ni više nego u Njemačku. Želja mi se i ostvarila na mojoj petoj godini i oduševljenju nije bilo kraja. Oduševljenje me još uvijek drži i godinu dana nakon što sam dobila razmjenu hehe osjećaj je isti.
„Red, rad i disciplina“, „Rad, rad i samo rad“, rekli bi neki čim su čuli da idem u Njemačku, ali to ni blizu nije bilo tako, bilo je puno puno opuštenije. Bila su to divna 4 tjedna puna novih poznanstava, iskustava, rada, zabave, putovanja 
Grad koji sam izabrala bio je Freiburg im Breisgau. Pitoreskni studentski grad na jugu Njemačke u poznatoj šumi Schwarzwald i u neposrednoj blizini Švicarske i Francuske granice. Kontakt osoba i ostali Nijemci bili su jako druželjubivi i dragi te su se trudili udovoljavati nam baš u svemu. Bila sam smještena u stanu sa svojom kontakt osobom te sam imala svoju sobu s balkonom, bicikal te sam dobila mjesečnu kartu za javni prijevoz. Smještaj je bio uistinu odličan i nalazio se odmah uz glavni kolodvor i 10 minuta pješice od centra.
Na razmjeni nas je bilo šest. Od toga pet studenata na profesionalnoj, a jedan student na znanstvenoj razmjeni.
Što se tiče bolnice, praksu sam odrađivala u malom mjestu Waldkirch, udaljenom 15 minuta vlakom od Freiburga. Bila sam na odjelu Interne medicine bolnice Bruder Klaus Krankenhaus. Bolnica je bila perfektna, na brdu u šumi s pogledom na grad Waldkirch. Oprema je stvarno vrhunska, a svo osoblje drago i spremno pomoći. Imala sam dvije liječnice i jednog liječnika s kojima sam provodila 8 sati svaki radni dan u tjednu. Pošto sam bila na odjelu interne medicine moj zadatak svaki dan je bio izvaditi krv pacijentima do 10h, postaviti venski put starim ili novim pacijentima te uzeti anamnezu i fizikalni pregled novim pacijentima. Uz to sudjelovala sam na raznim dijagnostičkim pretragama. Liječnici su bili vrlo ljubazni i puni razumijevanja te su se trudili što više toga pokazati i objasniti.
Od strane njihove organizacije za razmjenu (bmvd) dobili smo 200 eura/mj za obroke. Sve ostale stvari vezane uz socijalni program (večere, koncerti, kina, vođena razgledavanja i sl..) su nam oni plaćali. Svaki dan nakon bolnice bi se nalazili i družili u raznim pivnicama, Biergartenima, .. Vikendom bismo iskoristili dane za posjet gradovima u blizini (Colmar, Basel, Zurich, Heidelberg, Stuttgart, Strasbourg…).
Uz vrhunsku njemačku hranu i još bolje njemačko pivo provela sam nezaboravnih 4 tjedna u Freiburgu.